Vid EM i simning tog Sverige tidernas första medalj i mixedlagkapp 4×100 m frisim. I laget ingick Spårvägens Robin Hansson. Uppställningen i övrigt Sarah Sjöström, Louise Hansson och Björn Seeliger. Fransoserna vann före britterna. I försöken hade det svenska laget den sjätte bästa tiden, så det sprattlades extra frekvent i skarpt läge. Robin har individuellt tävlar på 200 fritt med en 24:e plats som resultat.
Utan att darra alltför mycket på manschetten, kan man säga att Sverige har världens bästa lagkappslag på damsidan. Vi har dock förutspått att den time out som Spårvägens Michelle Coleman tagit kommer att påverka medaljernas valör. Tidigare i veckan simmades 4×100 fritt med en oprövad kraft på ”Michas” sistasträcka. Ändå blev det silver. Bra så, men med Michelle i laget…
PRIVATISERING
25 april Spårvägens elitsimmare Isak Eliasson och Jonathan Kling har startat en professionell privat träningsgrupp med säte i Göteborg och med inriktning mot sprint. Det är den första i sitt…

